neljapäev, 6. november 2008

Taifuunipühad

See kirjutis ilmus aripaev.ee`s kas septembri lõpus või oktoobri alguses - mitte enam ei mäleta.

Väikese lapsena ootasid koolis käivad lapsed talvel külmaks minnes tavaliselt võimalikult suurt külma, ehk siis külmapühasid. Suureks üllatuseks esineb ka siin midagi sarnast, kuid siin kannab asi nimetust Taifuunipühad.

Külmapühasid vist Taiwanil tõesti eriti olla ei saa, sest talv tähendab siin keskmise õhutemperatuuri langust alla 20 kraadi. Lumest aga ei maksa üldse rääkida – kuulujutt, et üks mees olevat korra näinud kõige kõrgema mäe tipus lund jäi mitmeks kuuks üle terve saare liikuma.

Siin aga on Külmapühade asemel olemas hoopis Taifuunipühad, mida tuleks mõista siis nii, et kui mõni taifuun on tulemas siis pannakse põhimõtteliselt kogu riik kinni, sest ringi liikumine pole soovitatav. Inimesed on suurema osa ajast toas – seda isegi piirkondades, mida torm eriti ei mõjuta ning väljas tundub olevat tavaline tuule ja vihmaga suveilm, seda aga ainult senikaua kui taifuun ise kohale jõuab.

Taifuuniolukorda aga oskavad kohalikud ärikad hästi ära kasutada, nimelt ilmuvad esimeste taifuuniteadetega samal ajal poodidesse suured hulgad vihmavarje, sest siis hakkab vihma sadama ning seda mitte vähe. Samuti ilmuvad poodidesse ka tavalisest suuremad kogused joogivett, kiiresti valmistatavaid toite ning taskulampe. Samuti võib telekast antud perioodil näha 2 korda rohkem reklaame ning ilmateateid.

Omaette äri aga teevad taifuuni ajal koju kohale toimetamisega tegelevad ettevõtted – nimelt tegutsevad nemad olenemata ilmast ikka edasi – vähemalt senikaua kui torm päris otse peale ei tule vaid ilma ainult natuke nõmedaks teeb ja küsivad iga kohale toimetamise eest 3 kordset hinda aga samas suureneb koju tellimiste arv mitu korda.

Seega kui on kuulda kedagi Taiwanil ütlemas „Tai-fun lai-lõ“, siis on teada, et taifuun tuleb ning aeg on valmistuda ostes poest vajalikke asju (näiteks 2 vihmavarju, sest need lähevad niikuinii tormiga katki) ning televaatajatel tuleks valmistuda ilmateadete ja reklaami maratoniks.

Kommentaare ei ole: