See kirjutis ilmus siis oktoobri alguses aripaev.ee`s, selle teema juurde pöördun ka tulevikus tagasi.
Eestis tuleb tavaliselt ühistranspordile mõeldes meelde trolli nurgas konutav „pumpsik“ või hoolega haisemist harrastav narkomaan siis Taiwanis tuleb selles suhtes esimese asjana hoopis roller, mis siin kannab rohkem pereauto eesmärki.
Siin ning tegelikult üsna suures osas Aasias paistab ühistransport olevat ikka üsna suurte linnade pärusmaa olevat. Taiwanis on sellisteks linnadeks näiteks Taipei ja Kaohsiung, kus süsteem on ikka päris korralik, väiksemate linnade puhul on ühistransport üsna niru. Näiteks selliseks keskmisest tiba suuremaks linnaks on Tainan kus elab umbes 750000 inimest ning selle hulka siis ei ole arvestatud eeslinnu, mille puhul ole aru saada kus lõpeb Tainan ja kus algab mõni eeslinnadest. Väiksem linn aga kohalike sõnade järgi paistab olevat umbes Tallinna suurune. Tulles aga tagasi transpordi juurde siis liiklus on siin üldse omapärane – nimelt koosneb see siiski põhiliselt rolleritest, kuhu vahele siis mõni üksik auto on ka ära eksinud. Ühistranspordi puhul paistab see piirduvat 2 rongi ja 5 või 6 bussiga. Samas siinsetele inimestele kohe kangesti meeldivad rollerid ning nad peavad sellise omamist täiesti iseenesest mõistetavaks nagu mõnedes Tallinna lähedastes asumites auto omamine.
Kui liiklusummikud Eestis koosnevad põhiliselt autodest kus istub sees 1 või äärimisel juhul 2 väga tülpinud olemusega inimest siis liiklusummiku kirjeldus Tainanis on selline, et foori taga ootab 3 autot ning umbes 40 rollerit, kus istub tavaliselt 1 või 2 inimest peal, mõnikord ka kolm. Samuti on kõigil neil ees ninjamaske meenutavad kaitsed, sest selline hordi töötavate rollerite mõju sissehingatavale õhule pole siis ka raske mõista. Üks huvitav lahendus millega paar siinset ettevõtet paistab ka tegelevat on elektrimootoriga rollerid, millega aga kahjuks veel eriti palju sõita ei saa.
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar